|
2000
Race Calender - 2000
Millenniums first Championship will consist of five race weekends, plus one race weekend outside the Swedish Sportcar series (=T5).
Engine preparation is on schedule, new crank bearings and an overhaul of the cylinder head is in progress. Unfortunately, nothing suspicious has been discovered during the dismantling which could explain the unwillingness of the engine to rev up to the limit. Only one thing was found, which hopefully could explain the phenomena, three of the inlet trumpets had some very minor cracks close to slide. Could this be the cause? We will TIG-weld them again, and cross our fingers......
1. Mantorp Park
Äntligen så var det dags igen, asfalten hade lyst inbjudande länge nog! Den 13-14 maj var det premiär för årets RS-mästerskap på Mantorp Park. Teamet var till denna tävling förstärkt med Tomas C och Hasse H, vilket gjorde att vi kände oss väl till mods, i synnerhet som det var ett strålande väder. I år, som tidigare år delar vi tävlingstillfällen med Clubman-bilarna, fast andelen RS-bilar hade ökat tack vare nytillskottet av RADICAL-bilarna. Till denna tävling hade 2 stycken infunnit sig. Dessutom kom Peter Erikson i en ny PRC/Opel som såg fasligt snabb ut. Rolf Johansson, Stockholm hade gjort en mycket fin renovering av den March som tidigare körts av Niels Blegvad. Övriga ”nygamla” deltagare var Kennerth Samuelsson, Tiga/Toyota och Mikael Kronfeldt, Tiga/Ford. Eftersom det var första tävlingen skulle även registreringsbesiktningen ske i depån, var det tänkt. Tyvärr anlände vi aningen för sent på fredagskvällen för detta, och den vanliga tävlingsbesiktningen fick ej genomföras förrän reg.-besiktning var gjord, så det blev att sätta väckarklockan för uppstigning väldigt tidigt på lördag morgon. Nåväl, allt gick bra, men när det var dags för träningspasset, blev det lite panik. Vattenpumpen läckte kraftigt, helt plötsligt rann det rätt igenom den. Vad göra? Det blev en flaska kylarcement och sedan hoppas på att inte allt för mycket skulle läcka ut. Det klarade sig och tidsträningen, trots en vinters ringrost, gav en startposition i andra led, med en 4:e tid. 20 st noterades för träningstid, varav 8 RS-bilar, en Clubman-bil var snabbare än Lola/SAAB-ekipaget. Fulla av tillförsikt såg vi fram mot lördagens tävlingsheat, trots att motorn fortfarande inte kändes 100-%. Den ville inte varva mer än 7 000—7 200 rpm, vilket innebär en förlust på c:a 25-30 hk, tyvärr. Det finns dock, som tur är, ett brett momentregister i motorn, vilket med fördel utnyttjas vid start. I år har vi gått tillbaka till stående start vilket gjorde att in i första kurvan var 3:e platsen tagen. Denna plats hölls hela tävlingen (nästan) trots en kraftig uppvaktning av Jonas Ingre i en av Radical-bilarna. Clubman-gänget förnekade sig inte denna gång heller utan naturligtvis viftades det gulflagg hej vilt. Detta skedde i sista kurvan, på sista varvet också, och Lolan lade sig snällt efter två varvade ekipage, eftersom det är omkörningsförbud vid gulflagg. Detta tyckte dock inte de två bakomvarande ekipagen som kvickt utnyttjade tillfället. Så resultatet blev en neslig 5:e plats (totalt, 4:a i RS) vid målgång. Flaggposteringen hade tyvärr inte observerat incidenten, varför möjligheten till en godkänd protest var obefintlig. Heatet vanns av Mikael Nordlander, Nemesis/Opel, före Peter Eriksson, PRC/Opel och med Jonas Ingre, Radical på ”vår” tredjeplats.
Söndagens tävling fick alltså startas från 3:e led, på en femte plats, baserat efter lördagens resultat. Även denna gång fungerade starten bra, dock räckte avancemanget ”bara ” till en 4:e plats. En hård kamp om 3:e platsen företogs med Jonas Ingre i Radicalen. Han var tvungen att utnyttja mer än hela banbredden för att hålla Lola'n bakom sig. Tyvärr var även detta heat flitigt incidentberikat, med ett antal gulflaggor, även den vita som betecknar ”tjänstefordon på banan” dök upp ett antal gånger. Oviss som man är om betydelsen blev Lola'n passerad under vit-flagg (endast försiktighet skall iakttas, omkörning ÄR tillåten). Detta sporrade dock endast så efter 2 kurvor var positionen återtagen. Åt Ingre fanns det tyvärr inget att göra, i synnerhet som heatet flaggades av i förtid på grund av att en Clubman bil hade kraschat, och stod mycket olämpligt mitt i ”spåret”. Helgens facit, två stycken 4:e placeringar, (varav en borde varit på pallen…!), var trots allt inte så illa.
2. Kinnekulle Ring
Mästerskapets andra race, två veckor senare, blev raka motsatsen till deltävling 1. Väderutsikterna var dystra, regn, regn, och åter regn. Med tanke på att depån består av gräs och grus mestadels, var humöret långt ifrån på topp. Bara besiktningen är en ledsam historia för sig på Kinnekulle. Den skall företas på en höjd bredvid depån. Eftersom man aldrig kör en racersportvagn på ”normalt” sätt, blir det till att skjuva bilen uppför, ett inte alltför lätt jobb, med endast en mekaniker. Nåja, det går ju i alla fall lätt ifrån besiktningen. Hittills hade vi haft tur, regndropparna hade stannat kvar i skyn så första passet företogs på omönstrade torrdäck. Det kändes helt OK, trots att banan har blivit alltmer ojämn, så pass ojämn är den att tävlingar för road racing är numera uteslutet att genomföra på Ringen. Tyvärr råkade vi ännu en gång utför den Nemesis (icke Micke Nordlanders Nemesis, dock!) som har förföljt oss genom åren. En besiktningsman som tyckte ”att så här får det inte låta”! Det blev att ställa sig i kön för ljudmätning, vi var dock inte ensamma. Resultatet var 102.5 dBa vid 4 500 rpm. Den tillåtna gränsen är 100 dBa, och det genomförda tidspasset blev struket för vår del. Ingen varvtid, och besked om att ”före nästa pass skall ljudnivån kontrolleras igen innan träning får ske”! Tillbaka till depån, demontering och isärtagning av ljuddämpare. Inget större fel kunde upptäckas, en del material hade förbränts i mitten av dämparen och i ändarna hade dämpmaterialet packats ihop. Vi tog bort en del av detta packade material, gjorde ändarna ”lösare” och använde det överblivna till att fylla igen det som hade bränts bort. Under tiden hade himlens portar öppnat sig, det formligen vräkte ned, så byte till regndäck var en självklarhet. Vid dessa tillfällen uppskattar man bilar med tak……..! Efter färden upp till bandepån, en hand på ratten, den andra stadigt greppande paraplyet, försökte vi smyga ut på banan, Det gick givetvis inte, ”ljudmannen” skulle ha sitt roliga först. Roligt för honom, tråkigt för oss, skulle det visa sig. Denna gång uppmättes ljudnivån till 104 dBa! Tvärstopp för vidare åkning alltså. Eftersom vädret hade dragit ned på vårt humör tidigare, och miljön i övrigt lämnade en hel del att önska beslutade vi att ”enough is enough”, och packade ihop våra saker för att åka hem. Söndagens tävling vanns av Jonas Ingre i sin Radical, före Rolf Johanssons March.
3. Karlskoga Motorstadium
Till den tredje deltävlingen var mekanikerstaben förstärkt igen. En gemytlig stämning infann sig genast i teamet, efter att de vanliga bestyren med depåplats och besiktning var avklarade utan problem. Träningen förflöt utan några större missöden. Eje-kurvan är dock lite tight och svår att runda snabbt så några snurrningar i samband med den hårda inbromsningen inför densamma går nästan inte att undvika. Resultatet av de två tidsträningarna blev en 6:e plats, faktiskt en position sämre än vad Lola’n borde presterat. Tyvärr fattas det fortfarande c:a 1 500 rpm i det övre varvtalsregistret, och det sätter sina tydliga spår i varvtiderna. Nåväl, detta hade ju inte påverkat vilket startled vår start skulle ske ifrån, det hade ju blivit det 3:e i vilket fall. Stående start, med en Radical bredvid, vars motor är en momentsvag motorcykelmotor, var en enkel match. Den rättmätiga 5:-e platsen var intagen före första kurvan, och de fyra första var inom räckhåll! Tempot var högt, alltför högt, visade det sig efter andra varvet. I kurvan ut på start– och målrakan gick det för fort, och en snurrning blev resultatet. Per Strömqvist i Radicalen hade legat strax bakom hela tiden och tog naturligtvis sin chans till avancemang. Tyvärr fick Lola’n motorstopp, så det tog lite tid innan jakten kunde återupptas. Som tur var hade de bakomvarande inte riktigt hängt med, så det var endast en, utöver Per, som hade en liten chans att ta sig förbi. Stoppet kanske tog 10 sekunder, men det var tillräckligt för att gapet fram till Per syntes ointagligt. Trots allt märktes ett minskat avstånd efter några varv, och det medförde naturligtvis att tempot stegrades ytterligare. Efter några varv hade avståndet minskat så pass att det faktiskt fanns en liten chans att återta 5:e platsen. Ett varv från mål var närkontakt etablerad, nu var det bara att invänta rätta tillfälle. Tyvärr dröjde det till sista kurvan före målet, och då togs det ju förstås i lite för mycket, IGEN! Ännu en snurrning, även denna gång med motorstopp, men den här gången var det övriga gänget rejält på efterkälken så någon placering förlorades i alla fall inte.
Slutresultat, en 6:-e plats, kanske en eller två placeringar sämre än vad vi hade hoppats på, men det var i alla fall en av de roligaste tävlingarna på länge. Tävlingen vanns av Jan Brunstedt i sin fina gamla Chevron, före Peter Erikson i den nya PRC’n.
4. Ring Knutstorp
Årets höjdpunkt, arrangemangsmässigt sett, är ”SSM — Svenskt Sportvagnsmeeting” på Ring Knutstorp under juli månad varje år. Denna tävling är alltid välbesökt av deltagare och mottagandet från arrangörsstaben är alltid vänligt och glatt. Förberedelsen inför denna helg hade inneburit ett besök hos Köhler Racing, för att komma underfund med varför motorn inte ville varva ur ordentligt. Tyvärr hittades inte anledningen till detta, men en bekräftelse på att den var mekanisk frisk var i alla fall något. Det såg ut som problemet var något vi fick vänja oss vid. En mindre justering av bränslematrisen innan ett snabbt fullast-prov gav resultatet c:a 225hk, precis som tidigare mätningar. Likt tidigare tävlingshelger utnyttjades ej möjligheten till fri träning på fredagen, utan de första varven på banan blev alltså i det första tidsträningspasset. En 6:e plats i det 11 man starka fältet var inte alltför illa under dessa omständigheter. Tyvärr var resultatet efter 2:a passet inte lika positivt. I försöken att bättra på tiden bar det sig inte bättre än att ekipaget snurrade i den tvära 180-graders böjen, en händelse som inte skulle bli den sista denna helgen, skulle det visa sig. Även om Lola-varvtiden förbättrades gjorde naturligtvis även de övriga samma sak, tyvärr lite mer………..!!! Startpositionen blev en 10:e plats inför söndagens tävling. Det var dock ett väl samlat fält, position 3 till 10 låg samtliga inom 0,9 sekunder, tätare än STCC faktiskt! Eftersom Knutstorp håller på traditionerna är det stående start, vilket är till fördel för en vridstark SAAB. Så efter att det gröna ljuset hade tänts var vi snart uppe på 5:e plats. Tyvärr snurrade träningens överraskning, Claes Pettersson, från sin 3:e plats i utgången på 1:a kurvan. Detta medförde ett tvärstopp och passering av det nyss omkörda fältet. Ut som 8:a togs jakten upp igen, bara för att abrupt avbrytas på grund av en ”spännande” snurrning på Knutstorpsbanans baksida i hög fart. I slutet av sista träningspasset hade 4:ans växel kännts lite otillförlitlig, och hoppat ur sitt läge om den inte hade fullt moment. Eftersom just baksidan av banan är just ett sådant ställe där man gärna släpper lite på gasen (det går skapligt fort över krönet....) så hoppade givetvis växeln ur! Resultatet blev att utan ”drift” på bakhjulen så släppte dessa greppet och en 360-grades piruett blev resultatet. På grund av Claes snurrning var fältet något utspritt så någon direkt fara för påkörning från bakomvarande fanns som tur var inte, istället tog Rolf Johansson vägen över gräset för att undvika den tvärställda Lolan. Efter att jakten återupptagits så bar det sig inte bättre än ytterligare en snurring åstadkoms. Till sist kunde dock målflaggan tas, en 8:e plats av 10 startande, efter att Claes hade utnyttjad mitt andra misstag till sin fördel.
Lite action- & depå-bilder från Knutstorp:
5. Kinnekulle Ring (ingick ej i SPVM)
Kinnekulle Ring, en bana som vi har svårt att känna entusiasm inf på grund av den låga standarden i depån. Dock är maten alltid utmärkt! Till denna tävling hade vi införskaffat ett ”förtält” till vår transportvagn, efter att under föregående tävling, likt flera tidigare, haft svårt att värja oss för vårt sommarväder, d v s regn! En investering som verkligen uppskattades av team-medlemmarna. Och naturligtvis regnade det (fast bara under natten)! Inte bara depåutrustningen hade förbättrats, efter mycken grubblande hade slutsatsen blivit att anledningen till oviljan från motorn att varva ut, troligtvis berodde på felaktig kamaxelinställning. Därför hade till detta race ställbara kamaxeldrev införskaffats. Och se, teorin var troligtvis korrekt! I andra träningspasset hade varvtalet stigit till c:a 7 500 rpm, efter inställning på ren ”måfå” mellan 1: a och 2:a pass. Naturligtvis nöjde vi oss inte med detta, utan skruvade glatt vidare. Detta skulle vi inte ha gjort, det blev ett max-varv, lika tidigare, på c:a 7 000 rpm. Träningsresultatet var inte det heller något att hurra för, en 8:e tid, lika med sista tid, faktiskt. Tyvärr fanns inget att hämta i starten heller, på grund av att denna skedde rullande. Trots allt var det min tur att tjäna något på de andras misstag denna gång. Lars Ingre var för ivrig i starten, och tillförskaffade sig inte bara ett, utan TVÅ, stop-and-go bestraffningar. Rolf Johansson, March 84S, hade en hård batalj med Anders Törnström, Radical, om 4:e platsen vilket resulterade i en hejdundrade avåkning för honom på banans snabbaste parti under bron. Slutresultat: 5:e plats av 8 startande.
För att vara på den säkra sidan, med tanke på det förra besöket på Ringen, hade avgassystemet byggts om (en egen mätning visade 96 dBa), se bilderna:
6. Falkenbergsbanan
Falkenberg, och säsongsavslutning för ”Scandinavian Sports Racingcar Series”. På grund av ett relativ litet antal tävlande denna helg, bestämde sig arrangörerna att genomföra tävlingen på endast en dag. Detta medförde att endast ett träningspass fanns tillgängligt, och det avgjorde startpositionerna likaså. På grund av ”1-dagars formatet” startade vi tillsammans med Clubmanbilarna denna gång. Allt avlöpte väl, dålig fart i motorn fortfarande tyvärr vilket medförde 15:e plats i det 21 bilar stora fältet. Stående start och en chikan i slutet av rakan, det blir trång! Tyvärr fortsatte Claes Pettersson med sin vana att snurra i första kurvan, han följdes av en Clubmanbil i andra svängen. Det var ett relativt händelselöst lopp, trots att en kamp om 1:a platsen utspelades mellan Jonas Ingre, Radical och Mikael Nordlander i sin Nemesis. Tyvärr nådde inte Mikael ända fram så även denna tävling vanns av en Radical. Placeringen i mål blev ett snäpp upp, 14:e plats av de 21 startande.
Lite action-bilder från Falkenberg:
DET BLIR TILL ATT FILA UNDER VINTERN!!!!!
Result sheet - 2000
On this page I have compiled practise and race results from the '00 season.
Resultatet av tidsträningen, Mantorp Park, 2000-05-13:
Pos. |
Nr (klass) |
Förare |
Nat. |
Bil |
Klubb, hemort |
Antal varv |
Bästa tid |
varv |
2:a tid |
varv |
km/h |
1 |
45 (RS) |
Mikael Nordlander |
S |
Nemesis RME |
SSK, Stockholm |
10 |
1.19.846 |
9 |
1.19.918 |
4 |
137,51 |
2 |
48 (RS) |
Peter Eriksson |
S |
PRC/Opel |
Hyllinge MS, Flyinge |
11 |
1.21.631 |
11 |
1.21.752 |
10 |
134,51 |
3 |
62 (CLU) |
Peter Johansson |
S |
Mallock Mk31 |
SMK Trollhättan, Vänersborg |
14 |
1.21.966 |
13 |
1.22.127 |
8 |
133,96 |
4 |
47 (RS) |
Christian Carlsson |
S |
Lola T598C |
Åmåls MK, Åmål |
14 |
1.22.300 |
13 |
1.22.557 |
10 |
133,41 |
5 |
40 (RS) |
Per Strömqvist |
S |
Radical Clubsport |
MK Scandia, Vikingstad |
12 |
1.22.647 |
12 |
1.23.489 |
11 |
132,85 |
6 |
53 (CLU) |
Svein Langholm |
N |
Mallock Mk24 |
NSK, Oslo |
13 |
1.22.803 |
13 |
1.23.572 |
10 |
132,60 |
7 |
32 (RS) |
Mikael Kronfeldt |
S |
Tiga SC |
Hyllinge MS, Ängelholm |
5 |
1.23.167 |
4 |
1.23.290 |
3 |
132,02 |
8 |
71 (RS) |
Jonas Ingre |
S |
Radical Clubsport |
Club Alfa Romeo, Hägersten |
6 |
1.23.678 |
5 |
1.24.031 |
4 |
131,22 |
9 |
70 (CLU) |
Flemming Bendixen |
DK |
Mallock |
HMS, Herlev |
13 |
1.24.775 |
11 |
1.25.686 |
10 |
129,52 |
10 |
51 (CLU) |
Sören P Christensen |
DK |
Mallock U2 |
MGCC, Virum |
11 |
1.24.873 |
11 |
1.25.778 |
6 |
129,37 |
11 |
56 (CLU) |
Jan Nordgren |
S |
Phantom P91 |
MGCC, Höllviken |
13 |
1.25.494 |
13 |
1.25.569 |
5 |
128,43 |
12 |
69 (CLU) |
Michael Gärdin |
S |
Mallock Mk29 |
SSK, Bromma |
13 |
1.25.663 |
10 |
1.25.829 |
9 |
128,22 |
13 |
43 (RS) |
Claes Pettersson |
S |
Lucchini P3 |
Östgöta SVK, Åtvidaberg |
14 |
1.25.941 |
12 |
1.26.221 |
10 |
127,76 |
14 |
64 (CLU) |
Jan Westerberg |
S |
Phantom |
SSK, Kvissleby |
12 |
1.26.462 |
7 |
1.26.686 |
6 |
127,33 |
15 |
54 (CLU) |
Stefan D Mumm |
S |
Mallock Mk28/30 |
MGCC, Lövdag |
6 |
1.26.462 |
3 |
1.31.532 |
6 |
126,99 |
16 |
55 (CLU) |
Mats Lundkvist |
S |
Bodola MK5 |
SSK, Bromma |
10 |
1.26.495 |
9 |
1.26.660 |
8 |
126,94 |
17 |
34 (RS) |
Kennerth Samuelsson |
S |
Tiga |
NARC, Växjö |
9 |
1.26.774 |
7 |
1.26.782 |
4 |
126,54 |
18 |
67 (CLU) |
Anders Andreasson |
S |
Phantom |
MGCC, Vittsjö |
13 |
1.28.934 |
12 |
1.29.742 |
11 |
123,46 |
19 |
59 (CLU) |
Jan Strand |
S |
Mallock Mk20B |
MGCC, Asmundtorp |
12 |
1.31.249 |
12 |
1.31.913 |
11 |
120,33 |
20 |
63 (RS) |
Mikael Sode |
DK |
Mallock |
HMC, |
12 |
1.32.429 |
12 |
1.33.246 |
11 |
118,79 | Back to top
Resultat från Mantorp Park (Tävling 1a), 2000-05-13:
Pos. |
Start nr (klass) |
Förare |
Nat. |
Bilmärke |
Klubb, hemort |
Sluttid |
Diff |
Bästa varvtid |
varv |
km/h |
1 |
41 (RS) |
Mikael Nordlander |
S |
Nemesis RME |
SSK, Stockholm |
13.52.470 |
|
1.20.150 |
4 |
131,90 |
2 |
48 (RS) |
Peter Eriksson |
S |
PRC/Opel |
Hyllinge MS, Flyinge |
13.59.423 |
6.953 |
1.22.088 |
3 |
130,80 |
3 |
71 (RS) |
Jonas Ingre |
S |
Radical Clubsport |
Club Alfa Romeo |
14.02.407 |
9.937 |
1.22.815 |
5 |
130,34 |
4 |
62 (CLU) |
Peter Johansson |
S |
Mallock |
SMK Trollhättan, Vänersborg |
14.03.495 |
11.025 |
1.22.626 |
5 |
130,17 |
5 |
42 (RS) |
Christian Carlsson |
S |
Lola/Saab |
Åmåls MK, Åmål |
14.03.918 |
11.448 |
1.22.934 |
5 |
130,11 |
6 |
40 (RS) |
Per Strömqvist |
S |
Radical Clubsport |
MK Scandia, Vikingstad |
14.08.972 |
16.502 |
1.22.435 |
8 |
129,33 |
7 |
54 (CLU) |
Stefan D Mumm |
S |
Mallock Mk 28/30 |
MGCC, Lövdag |
14.17.011 |
24.541 |
1.23.104 |
7 |
128,12 |
8 |
69 (CLU) |
Michael Gärdin |
S |
Mallock Mk 29 |
SSK, Bromma |
14.41.445 |
48.975 |
1.25.399 |
6 |
124,57 |
9 |
70 (CLU) |
Flemming Bendixen |
DK |
Mallock |
HMS,Herlev |
14.41.953 |
49.483 |
1.26.565 |
10 |
124,50 |
10 |
43 (RS) |
Claes Pettersson |
S |
Lucchini P3 |
Östgöta SVK, Åtvidaberg |
14.57.905 |
1.05.435 |
1.26.514 |
3 |
122,28 |
11 |
34 (RS) |
Kennerth Samuelsson |
S |
Tiga |
NARC, Växjö |
15.00.618 |
1.08.148 |
1.25.298 |
4 |
121,92 |
12 |
64 (CLU) |
Jan Westerberg |
S |
Phantom |
SSK, Kvissleby |
15.06.034 |
1.13.564 |
1.27.534 |
8 |
121,19 |
13 |
63 (CLU) |
Mikael Sode |
DK |
Mallock |
HMS, |
9 varv |
-1 varv |
1.29.636 |
8 |
|
14 |
67 (CLU) |
Anders Andreasson |
S |
Phantom |
MGCC, Vittsjö |
9 varv |
1.648 |
1.29.864 |
7 |
|
15 |
59 (CLU) |
Jan Strand |
S |
Mallock Mk 20 B |
MGCC, Asmundstorp |
9 varv |
16.082 |
1.32.495 |
4 |
|
16 |
61 (CLU) |
Rolf Emil Westerberg |
S |
Mallock Mk 16 |
SMK Sundsvall, Kvissleby |
9 varv |
59.477 |
1.37.522 |
7 |
|
17 |
55 (CLU) |
Mats Lundkvist |
S |
Bodola Mk 5 |
SSK, Bromma |
9 varv |
-1 varv |
1.26.511 |
7 |
DNF |
18 |
53 (CLU) |
Svein Langholm |
N |
Mallock Mk 24 |
NSK, Oslo |
8 varv |
-2 varv |
1.23.487 |
8 |
DNF |
19 |
56 (CLU) |
Jan Nordgren |
S |
Phantom P 91 |
MGCC, Höllvik |
5 varv |
-5 varv |
1.26.433 |
2 |
DNF |
20 |
51 (CLU) |
Sören P Christensen |
DK |
Mallock U2 |
MGCC, Virum |
4 varv |
-6 varv |
1.25.597 |
3 |
DNF |
21 |
32 (RS) |
Mikael Kronfeldt |
S |
Tiga SC |
Hyllinge MS, Ängelholm |
1 varv |
-9 varv |
|
|
DNF | Back to top
Resultat från Mantorp Park (Tävling 1b), 2000-05-14:
RS |
Pos. |
Start nr |
Förare |
Nat. |
Bilmärke |
Klubb, hemort |
Sluttid |
Diff |
Bästa varvtid |
varv |
km/h |
1 |
45 |
Mikael Nordlander |
S |
Nemesis RME |
SSK, Stockholm |
10.57.607 |
|
1.20.775 |
3 |
133,58 |
2 |
48 |
Peter Eriksson |
S |
PRC/Opel |
Hyllinge MS, Flyinge |
11.03.845 |
6.238 |
1.21.642 |
6 |
132,32 |
3 |
71 |
Jonas Ingre |
S |
Radical Clubsport |
Club Alfa Romeo, Hägersten |
11.12.080 |
14.473 |
1.22.067 |
5 |
130,70 |
4 |
47 |
Christian Carlsson |
S |
Lola T598C/Saab |
Åmåls MK, Åmål |
11.15.202 |
17.595 |
1.22.031 |
5 |
130,09 |
5 |
32 |
Mikael Kronfeldt |
S |
Tiga SC |
Hyllinge MS, Ängelholm |
11.26.865 |
29.258 |
1.22.426 |
6 |
127,89 |
6 |
34 |
Kennerth Samuelsson |
S |
Tiga |
NARC, Växjö |
11.36.466 |
38.859 |
1.24.388 |
2 |
126,12 |
7 |
43 |
Claes Pettersson |
S |
Lucchini P3 |
Östgöta SVK, Åtvidaberg |
11.37.263 |
39.656 |
1.25.402 |
5 |
125,98 |
8 |
40 |
Per Strömqvist |
S |
Radical Clubsport |
MK Scandia |
7 varv |
-1 varv |
1.22.368 |
5 |
DNF |
CLU |
Pos. |
Start nr |
Förare |
Nat. |
Bilmärke |
Klubb, hemort |
Sluttid |
Diff |
Bästa varvtid |
varv |
km/h |
1 |
54 |
Stefan D Mumm |
S |
Mallock Mk 28/30 |
MGCC, Lövdag |
11.16.190 |
|
1.22.032 |
4 |
129,90 |
2 |
53 |
Svein Langholm |
N |
Mallock Mk 24 |
NSK, Oslo |
11.38.861 |
22.227 |
1.25.227 |
6 |
125,69 |
3 |
39 |
Mikael Gärdin |
S |
Mallock Mk 29 |
SSK, Bromma |
11.46.224 |
30.034 |
1.25.873 |
5 |
124,38 |
4 |
64 |
Jan Westerberg |
S |
Phantom |
SSK, Kvissleby |
11.50.263 |
34.073 |
1.26.040 |
4 |
123,67 |
5 |
63 |
Mikael Sode |
DK |
Mallock |
HMS, |
12.34.130 |
1.17.940 |
1.29.145 |
5 |
116,48 |
6 |
67 |
Anders Andreassong |
S |
Phantom |
MGCC, Vittsjö |
12.40.087 |
1.23.897 |
1.28.208 |
4 |
115,57 |
7 |
59 |
Jan Strand |
S |
Mallock Mk 20 B |
MGCC, Asmundtorp |
12.41.566 |
1.25.376 |
1.25.376 |
4 |
115,34 |
8 |
68 |
Eric Lindgren |
S |
Mallock |
SSK, Stockholm |
7 varv |
-1 varv |
1.34.137 |
4 |
|
9 |
61 |
Rolf Emil Westerberg |
S |
Mallock Mk 16 |
SMK Sundsvall, Kvissleby |
7 varv |
0.05.097 |
1.34.198 |
4 |
|
10 |
62 |
Peter Johansson |
S |
Mallock |
SMK Trollhättan, Vänersborg |
7 varv |
-1 varv |
1.22.219 |
6 |
DNF |
11 |
70 |
Flemming Bendixen |
DK |
Mallock |
HMS, Herlev |
6 varv |
-2 varv |
1.24.800 |
5 |
DNF |
12 |
55 |
Mats Lundkvist |
S |
Bodola Mk 5 |
SSK, Bromma |
5 varv |
-3 varv |
1.24.834 |
5 |
DNF |
- |
56 |
Jan Nordgren |
S |
Phantom P91 |
MGCC, Höllvik |
Ej startat |
|
|
|
|
- |
60 |
Torbjörn Jungeby |
S |
Mallock |
Karlskoga MF, Karlskoga |
Ej startat |
|
|
|
|
- |
51 |
Sören P Christensen |
DK |
Mallock U2 |
MGCC, Virum |
Ej startat |
|
|
|
| Back to top
Resultatet av tidsträningen, Kinnekulle Ring 2000-05-27:
Pos. |
Start nr (klass) |
Förare |
Nat. |
Bilmärke |
Klubb, hemort |
Antal varv |
Bästa tid |
varv |
2:a tid |
varv |
1 |
53 (CLU) |
Svein Langholm |
N |
Mallock Mk31 |
NSK |
15 |
0.53.793 |
15 |
0.54.243 |
13 |
2 |
71 (RS) |
Jonas Ingre |
S |
Radical Clubsport |
Club Alfa Romeo, Hägersten |
15 |
0.54.452 |
13 |
0.54.476 |
9 |
3 |
56 (CLU) |
Jan Nordgren |
S |
Phantom P91 |
MGCC, Höllvik |
12 |
0.54.906 |
9 |
0.54.932 |
8 |
4 |
69 (CLU) |
Michael Gärdin |
S |
Mallock Mk29 |
SSK, Bromma |
13 |
0.55.601 |
12 |
0.55.697 |
9 |
5 |
55 (CLU) |
Mats Lundkvist |
S |
Bodola MK5 |
SSK, Bromma |
15 |
0.56.074 |
9 |
0.56.802 |
12 |
6 |
64 (CLU) |
Jan Westerberg |
S |
Phantom |
Falkenbergs MK, Trollhättan |
6 |
0.56.079 |
6 |
0.57.605 |
5 |
7 |
51 (CLU) |
Sören P Christensen |
DK |
Mallock U2 |
MGCC, DK |
11 |
0.57.374 |
11 |
0.57.472 |
10 |
8 |
40 (RS) |
Anders Tärnström |
S |
Radical Clubsport |
Linköping MS, Linköping |
13 |
0.57.821 |
13 |
0.57.831 |
10 |
9 |
63 (CLU) |
Mikael Sode |
DK |
Mallock Mk11 |
HGK |
7 |
0.59.295 |
5 |
1.00.252 |
7 |
10 |
67 (CLU) |
Anders Andréasson |
S |
Phantom P94 |
MGCC, Vittsjö |
13 |
1.02.154 |
11 |
1.02.846 |
13 |
11 |
70 (CLU) |
Fleming Bendixen |
S |
Mallock |
HMS, |
1 |
9.59.999 |
0 |
9.59.999 |
0 |
12 |
61 (CLU) |
Rolf Westerberg |
S |
Mallock Mk16 |
SMK Sundsvall, Kvissleby |
1 |
9.59.999 |
0 |
9.59.999 |
0 |
13 |
62 (CLU) |
Peter Johansson |
S |
Mallock Mk31 |
SMK Trollhättan, Vänersborg |
0 |
Utesluten |
14 |
42 (RS) |
Christian Carlsson |
S |
Lola T598C |
Åmåls MK, Åmål |
0 |
Utesluten |
15 |
45 (RS) |
Rolf Johansson |
S |
March 84S |
RHK, Saltsjö-Boo |
0 |
Ej startat |
16 |
43 (RS) |
Claes Pettersson |
S |
Lucchini P3 |
Östgöta SVK, Åtvidaberg |
0 |
Ej startat | Back to top
Resultat från Kinnekulle Ring 2000-05-28: Deltog ej i tävlingen, utesluten pga av för hög ljudnivå under träningspassen. Due to the fact that I was excluded from the race, I don't have the results. Back to top
Resultatet av tidsträningen, Gelleråsen 2000-06-17:
Pos. |
Nr (klass) |
Förare |
Nat. |
Bil |
Klubb, hemort |
Antal varv |
Bästa tid |
varv |
2:a tid |
varv |
1 |
48 (RS) |
Peter Eriksson |
S |
PRC |
Hyllinge MS, Flyinge |
9 |
1.08.351 |
9 |
1.08.743 |
6 |
2 |
49 (RS) |
Jan Brunstedt |
S |
Chevron |
SSK, Åkersberga |
9 |
1.08.411 |
8 |
1.09.489 |
5 |
3 |
33 (RS) |
Anders Olsson |
S |
Tiga |
SMK Karlskoga, Storfors |
9 |
1.09.734 |
7 |
1.10.050 |
9 |
4 |
54 (CLU) |
Stefan Deleuran Mumm |
S |
Mallock U2 |
MGCC, Svedala |
12 |
1.09.771 |
8 |
1.09.956 |
6 |
5 |
62 (CLU) |
Peter Johansson |
S |
Mallock Mk 31 |
SMK Trollhättan, Vänersborg |
12 |
1.10.079 |
10 |
1.10.798 |
8 |
6 |
53 (CLU) |
Svein Langholm |
N |
Mallock Mk 31 |
NSK, Oslo |
9 |
1.10.095 |
7 |
1.10.247 |
6 |
7 |
71 (RS) |
Jonas Ingre |
S |
Radical |
Club Alfa Romeo, Hägersten |
12 |
1.10.135 |
11 |
1.10.223 |
10 |
8 |
40 (RS) |
Per Strömqvist |
S |
Radical |
MK Scandia, Linköping |
12 |
1.10.534 |
9 |
1.10.622 |
8 |
9 |
42 (RS) |
Christian Carlsson |
S |
Lola T598C |
Åmåls MK, Åmål |
11 |
1.10.862 |
11 |
1.11.029 |
9 |
10 |
45 (RS) |
Rolf Johansson |
S |
March 84S |
RHK, Saltsjö-Boo |
10 |
1.11.095 |
9 |
1.12.388 |
8 |
11 |
43 (RS) |
Claes Pettersson |
S |
Lucchini P3 |
Östgöta SVG, Åtvidaberg |
12 |
1.11.255 |
11 |
1.11.725 |
10 |
12 |
69 (CLU) |
Mikael Gärdin |
S |
Mallock Mk 29 |
SSK, Bromma |
11 |
1.11.701 |
9 |
1.12.068 |
10 |
13 |
64 (CLU) |
Johan Westerberg |
S |
Phantom |
SSK, Stenungsund |
11 |
1.12.539 |
9 |
1.12.781 |
10 |
14 |
72 (RS) |
Lars Ingre |
S |
Radical |
Club Alfa Romeo, Huddinge |
11 |
1.13.114 |
9 |
1.13.445 |
7 |
15 |
67 (CLU) |
Anders Andreasson |
S |
Phantom P94 |
MGCC, Vittsjö |
9 |
1.13.217 |
9 |
1.14.300 |
6 |
16 |
51 (CLU) |
Sören P Christensen |
DK |
Mallock U2 |
MGCC, Virum |
5 |
1.15.277 |
5 |
1.16.155 |
4 |
17 |
55 (CLU) |
Mats Lundkvist |
S |
Bodola Mk5 |
SSK, Bromma |
10 |
1.18.560 |
4 |
1.18.812 |
8 | Back to top
Resultat (endast RS) från Gelleråsen 2000-06-18:
Pos. |
Start nr |
Förare |
Nat. |
Bilmärke |
Klubb, hemort |
Sluttid |
Diff |
Bästa varvtid |
km/h |
1 |
49 |
Jan Brunstedt |
S |
Chevron |
SSK, Åkersberga |
11.38.189 |
|
1.08.464 |
130,5 |
2 |
48 |
Peter Eriksson |
S |
PRC-Opel |
Hyllinge MS, Flyinge |
11.38.698 |
0.509 |
1.08.539 |
130,4 |
3 |
33 |
Anders Olsson |
S |
Tiga |
SMK Karlskoga, Storfors |
11.44.292 |
6.103 |
1.08.935 |
129,3 |
4 |
71 |
Jonas Ingre |
S |
Radical |
Club Alfa Romeo, Hägersten |
11.48.491 |
10.302 |
1.09.704 |
128,6 |
5 |
40 |
Per Strömqvist |
S |
Radical |
MK Scandia, Linköping |
11.52.884 |
14.695 |
1.09.777 |
127,8 |
6 |
42 |
Christian Carlsson |
S |
Lola T598C |
Åmåls MK, Åmål |
12.03.994 |
25.805 |
1.08.782 |
125,8 |
7 |
43 |
Claes Pettersson |
S |
Lucchini P3 |
ÖSK, Åtvidaberg |
12.08.203 |
30.014 |
1.10.479 |
125,1 |
8 |
71 |
Lars Ingre |
S |
Radical |
Club Alfa Romeo, Huddinge |
12.12.202 |
34.013 |
1.10.807 |
124,4 |
9 |
45 |
Rolf Johansson |
S |
March 84S |
RHK, Saltsjö-Boo |
12.14.247 |
-1 varv |
1.10.385 |
111,0 | Back to top
Resultatet av tidsträningen, endast RS (1+2), Ring Knutstorp, 2000-07-22:
Pos. |
Nr (klass) |
Förare |
Nat. |
Bil |
Klubb, hemort |
1:a omgång |
2:a omgång |
Bästa tid |
1 |
41 |
Mikael Nordlander |
S |
Nemesis RME |
SSK, Stockholm |
3.05.479 |
1.00.624 |
1.00.624 |
2 |
71 |
Jonas Ingre |
S |
Radical |
Club Alfa Romeo, Hägersten |
1.01.525 |
1.01.014 |
1.01.014 |
3 |
43 (RS) |
Claes Pettersson |
S |
Lucchini P3 |
ÖSK, Åtvidaberg |
1.04.142 |
1.02.817 |
1.02.817 |
4 |
73 |
Håkan Prytz |
S |
Radical |
-, Åtvidaberg |
1.02.884 |
1.03.442 |
1.02.884 |
5 |
48 |
Peter Eriksson |
S |
PRC-Opel |
Hyllinge MS, Flyinge |
1.03.162 |
1.03.379 |
1.03.162 |
6 |
32 |
Mikael Kronfeldt |
S |
Tiga-Ford |
-, Ängelholm |
2.05.922 |
1.03.203 |
1.03.203 |
7 |
40 |
Per Strömqvist |
S |
Radical |
MK Scandia, Linköping |
1.06.001 |
1.03.212 |
1.03.212 |
8 |
34 |
Kennerth Samuelsson |
S |
Tiga Sports 2000 |
-, - |
1.03.636 |
1.03.550 |
1.03.550 |
9 |
45 |
Rolf Johansson |
S |
March 84S |
RHK, Saltsjö-Boo |
1.03.558 |
|
1.03.558 |
10 |
42 |
Christian Carlsson |
S |
Lola T598C |
Åmåls MK, Åmål |
1.03.788 |
1.03.704 |
1.03.704 |
2 |
71 |
Lars Ingre |
S |
Radical |
Club Alfa Romeo, Huddinge |
1.04.055 |
1.04.245 |
1.04.055 | Back to top
Resultat 10 varv, endast RS, från Ring Knutstorp, 2000-07-23:
Pos. |
Start nr |
Förare |
Nat. |
Bilmärke |
Klubb, hemort |
Bästa varvtid |
km/h |
varv |
Sluttid |
1 |
71 |
Jonas Ingre |
S |
Radical |
Club Alfa Romeo, Hägersten |
1.02.313 |
120,110 |
2 |
10.32.397 |
2 |
48 |
Peter Eriksson |
S |
PRC-Opel |
Hyllinge MS, Flyinge |
1.03.776 |
117,354 |
10 |
10.47.668 |
3 |
73 |
Håkan Prytz |
S |
Radical |
-, Åtvidaberg |
1.03.385 |
118,078 |
9 |
10.48.053 |
4 |
40 |
Per Strömqvist |
S |
Radical |
MK Scandia, Linköping |
1.03.135 |
118,546 |
10 |
10.48.531 |
5 |
34 |
Kennerth Samuelsson |
S |
Tiga Sports 2000 |
-,- |
1.02.913 |
118,964 |
3 |
11.01.442 |
6 |
72 |
Lars Ingre |
S |
Radical |
Club Alfa Romeo, Huddinge |
1.04.335 |
116,335 |
8 |
11.05.419 |
7 |
43 |
Claes Pettersson |
S |
Lucchini/Alfa Romeo |
Östgöta SVK, Åtvidaberg |
1.02.912 |
118,966 |
10 |
11.08.661 |
8 |
47 |
Christian Carlsson |
S |
Lola T598C |
Åmåls MK, Åmål |
1.04.623 |
115,816 |
2 |
11.20.522 |
9 |
45 |
Rolf Johansson |
S |
March 84S |
RHK, - |
1.04.059 |
116,836 |
6 |
11.25.815 |
10 |
32 |
Mikael Kronfeldt |
S |
Tiga |
-, Ängelholm |
|
|
|
DNF | Back to top
Resultatet av tidsträningen, endast RS (1+2), Kinnekulle Ring, 2000-08-19:
Pos. |
Nr |
Förare |
Nat. |
Bil |
Klubb, hemort |
Heat 1 |
varv |
Heat 2 |
varv |
Bästa tid |
1 |
71 |
Jonas Ingre |
S |
Radical |
Club Alfa Romeo, Hägersten |
0.52.889 |
5 |
0.52.951 |
16 |
0.52.889 |
2 |
49 |
Jan Brunstedt |
S |
PRC |
SSK; Åtvidaberg |
|
|
0.53.385 |
6 |
0.53.385 |
3 |
72 |
Lars Ingre |
S |
Radical |
Club Alfa Romeo, Huddinge |
0.54.048 |
15 |
0.54.644 |
5 |
0.54.048 |
4 |
48 |
Peter Eriksson |
S |
PRC |
Hyllinge MS, Flyinge |
0.54.740 |
8 |
0.54.811 |
5 |
0.54.740 |
5 |
40 |
Anders Törnström |
S |
Radical |
Linköping MS, Linköping |
0.54.888 |
7 |
0.55.572 |
10 |
0.54.888 |
6 |
73 |
Håkan Prytz |
S |
Radical |
MK Scandia, Åtvidaberg |
0.55.330 |
13 |
0.54.982 |
15 |
0.54.982 |
7 |
45 |
Rolf Johanssson |
S |
March 84S |
RHK, Saltsjö-Boo |
0.55.590 |
9 |
0.55.313 |
15 |
0.55.313 |
8 |
42 |
Christian Carlsson |
S |
Lola T598C |
Åmåls MK, Åmål |
0.57.438 |
12 |
0.56.313 |
13 |
0.56.313 | Back to top
Resultat (endast RS) från Kinnekulle Ring, 2000-08-20:
Pos. |
Start nr |
Förare |
Nat. |
Bilmärke |
Klubb, hemort |
Sluttid |
Diff |
varv |
km/h |
1 |
49 |
Jan Brunstedt |
S |
PRC |
SSK, Åkersberga |
12.45.950 |
|
0.54.029 |
138,4 |
2 |
48 |
Peter Eriksson |
S |
PRC |
Hyllinge MS, Flyinge |
12.47.523 |
1.573 |
0.54.351 |
136,1 |
3 |
73 |
Håkan Prytz |
S |
Radical |
MK Scandia, Åtvidaberg |
12.51.117 |
5.167 |
0.54.799 |
135,5 |
4 |
40 |
Anders Törnström |
S |
Radical |
Linköpings MS, Linköping |
12.51.633 |
5.583 |
0.54.484 |
135,4 |
5 |
47 |
Christian Carlsson |
S |
Lola T598C |
Åmåls MK, Åmål |
13.19.707 |
33.757 |
0.55.591 |
130,6 |
6 |
72 |
Lars Ingre |
S |
Radical |
Club Alfa Romeo, Huddinge |
13.00.683 |
-1 varv |
0.54.828 |
124,3 |
7 |
45 |
Rolf Johansson |
S |
March 84S |
RHK, Saltsjö-Boo |
07.25.434 |
|
0.55.221 |
DNF |
8 |
71 |
Jonas Ingre |
S |
Radical |
Club Alfa Romeo, Hägersten |
|
|
|
DNS | Back to top
Resultatet av tidsträning, Falkenbergsbanan, 2000-09-03:
Pos. |
Nr (klass) |
Förare |
Nat. |
Bil |
Klubb, hemort |
Antal varv |
Bästa tid |
Varv |
2:a bästa |
Varv |
1 |
71 (RS) |
Jonas Ingre |
S |
Radical |
Club Alfa Romeo, Hägersten |
18 |
42.099 |
18 |
42.238 |
13 |
2 |
45 (RS) |
Mikael Nordlander |
S |
Nemesis RME |
SSK, Stockholm |
17 |
42,404 |
17 |
42.663 |
14 |
3 |
48 (RS) |
Peter Eriksson |
S |
PRC/Opel |
Hyllinge MS, Flyinge |
18 |
43,448 |
14 |
43.615 |
15 |
4 |
73 (RS) |
Håkan Prytz |
S |
Radical |
MK Scandia, Åtvidaberg |
18 |
43.777 |
17 |
43.969 |
18 |
5 |
32 (RS) |
Mikael Kronfeldt |
S |
Tiga/Ford |
Hyllinge MS, Ängelholm |
11 |
43.957 |
10 |
45.029 |
7 |
6 |
40 (RS) |
Per Strömqvist |
S |
Radical |
MK Scandia, Linköping |
18 |
44.165 |
17 |
44.310 |
18 |
7 |
34 (RS) |
Kennerth Samuelsson |
S |
Tiga Sports 2000 |
Nya Anderstorp Racing Club, Växjö |
16 |
44.569 |
14 |
44.859 |
15 |
8 |
49 (RS) |
Jan Brunstedt |
S |
PRC/Volvo |
SSK, Åkersberga |
5 |
44.591 |
5 |
45.915 |
4 |
9 |
56 (CLU) |
Jan Nordgren |
S |
Phantom P 91 |
MGCC Malmö, Höllviken |
18 |
44,711 |
16 |
44,897 |
18 |
10 |
62 (CLU) |
Peter Johansson |
S |
Mallock |
SMK Trollhättan, Vänersborg |
9 |
44,711 |
5 |
45,468 |
6 |
11 |
45 (RS) |
Rolf Johansson |
S |
March 84S |
RHK, Saltsjö-Boo |
17 |
45.152 |
14 |
45.275 |
17 |
12 |
53 (CLU) |
Svein Langholm |
N |
Mallock Mk31 |
NSK, Oslo |
16 |
45.243 |
13 |
45,298 |
4 |
13 |
43 (RS) |
Claes Pettersson |
S |
Lucchini P3/Alfa Romeo |
Östgöta SVK, Åtvidaberg |
16 |
45.723 |
13 |
45,872 |
16 |
14 |
51 (CLU) |
Sören P Christensen |
DK |
Mallock U2 |
MGCC, Virum |
16 |
46.062 |
16 |
46,382 |
14 |
15 |
42 (RS) |
Christian Carlsson |
S |
Lola T598C |
Åmåls MK, Åmål |
17 |
46.254 |
13 |
46.708 |
16 |
16 |
67 (CLU) |
Anders Andréasson |
S |
Phantom P94 |
MGCC Malmö, Vittsjö |
17 |
47.791 |
16 |
47.817 |
7 |
17 |
68 (CLU) |
Eric Lindgren |
S |
Mallock |
SSK, Stockholm |
16 |
48.134 |
14 |
48.252 |
13 |
18 |
59 (CLU) |
Jan Strand |
S |
Mallock Mk2 |
MGCC, Asmundstorp |
16 |
48.647 |
12 |
48.763 |
14 |
19 |
74 (CLU) |
Hans Johansson |
S |
Mallock Mk2 |
SSk, Strängnäs |
16 |
49.095 |
15 |
49.187 |
16 |
20 |
55 (CLU) |
Mats Lundkvist |
S |
Bodola MK5 |
SSK, Bromma |
16 |
49.229 |
4 |
49.623 |
13 |
21 |
53 (CLU) |
Svein Langholm |
N |
Mallock Mk31 |
NSK, Norge |
16 |
49.485 |
13 |
49.508 |
10 |
22 |
58 (CLU) |
Jens Storm Nielsen |
Dk |
Mallock |
HMS, Danmark |
16 |
50.722 |
13 |
51.517 |
12 |
23 |
72 (RS) |
Lars Ingre |
S |
Radical |
Club Alfa Romeo, Huddinge |
0 |
DNS |
0 |
DNS |
0 | Back to top
Resultat från Falkenbergsbanan, 2000-09-03:
Pos. |
Start nr (klass) |
Förare |
Nat. |
Bilmärke |
Klubb, hemort |
Sluttid |
Diff |
Bästa varvtid |
km/h |
1 |
71 (RS) |
Jonas Ingre |
S |
Radical |
Club Alfa Romeo, Hägersten |
09.53.860 |
|
41,332 |
155,6 |
2 |
41 (RS) |
Mikael Nordlander |
S |
Nemesis RME |
SSK, Stockholm |
09.59.910 |
6.050 |
41.453 |
154,0 |
3 |
49 (RS) |
Jan Brunstedt |
S |
PRC/Volvo |
SSK, Åkersberga |
10.08.084 |
14.224 |
42.204 |
151,9 |
4 |
48 (RS) |
Peter Eriksson |
S |
PRC/Opel |
Hyllinge MS, Flyinge |
10.14.212 |
20.352 |
42.961 |
150,4 |
5 |
32 (RS) |
Mikael Kronfeldt |
S |
Tiga/Ford |
Hyllinge MS, Ängelholm |
10.23.019 |
29.159 |
43.018 |
148,3 |
6 |
73 (RS) |
Håkan Prytz |
S |
Radical |
MK Scandia, Åtvidaberg |
10.23.483 |
29.623 |
42,995 |
148,2 |
7 |
34 (RS) |
Kennerth Samuelsson |
S |
Tiga/Volvo |
NARC, Växjö |
10.27.159 |
33.299 |
43.651 |
147,3 |
8 |
40 (RS) |
Per Strömqvist |
S |
Radical |
MK Scandia, Linköping |
10.27.647 |
33.787 |
43.771 |
147,2 |
9 |
62 (CLU) |
Peter Johansson |
S |
Mallock |
SMK Trollhättan, Vänersborg |
09.54.585 |
-1 varv |
44.346 |
144,3 |
10 |
51 (CLU) |
Sören P Christensen |
DK |
Mallock U2 |
MGCC, DK |
09.56.580 |
-1 varv |
43.771 |
143,8 |
11 |
56 (CLU) |
Jan Nordgren |
S |
Phantom P 91 |
MGCC, Höllvik |
09.59.608 |
-1 varv |
44,778 |
143,1 |
12 |
45 (RS) |
Rolf Johansson |
S |
March 84S/Ford |
RHK, Saltsjö-Boo |
09.59.822 |
-1 varv |
44.897 |
143,0 |
13 |
53 (CLU) |
Svein Langholm |
N |
Mallock Mk31 |
NSK, Oslo |
10.03.717 |
-1 varv |
43.702 |
142,1 |
14 |
42 (RS) |
Christian Carlsson |
S |
Lola T598C/Saab |
Åmåls MK, Åmål |
10.14.508v |
-1 varv |
45.496 |
139,6 |
15 |
43 (RS) |
Claes Pettersson |
S |
Lucchini P3/Alfa Romeo |
ÖSVK, Åtvidaberg |
10.17.395 |
-1 varv |
44,371 |
138,9 |
16 |
55 (CLU) |
Mats Lundkvist |
S |
Bodola Mk5 |
SSK, Bromma |
10.18.691 |
-1 varv |
45.787 |
138,7 |
17 |
67 (CLU) |
Anders Andréasson |
S |
Phantom P94 |
MGCC, Vittsjö |
10.19.100 |
-1 varv |
45.247 |
138,6 |
18 |
74 (CLU) |
Hans Johansson |
S |
Mallock Mk2 |
SSK, Strängnäs |
10.03.953 |
-2 varv |
48.593 |
131,1 |
19 |
58 (CLU) |
Jens Storm Nielsen |
S |
Mallock |
HMS, Danmark |
10.09.494 |
-2 varv |
48.484 |
129,9 |
20 |
68 (CLU) |
Eric Lindgren |
S |
Mallock |
SSK, Stockholm |
10.11.466 |
-2 varv |
48.911 |
129,5 |
21 |
59 (CLU) |
Jan Strand |
S |
Mallock Mk2 |
MGCC, Asmundstorp |
10.11.600 |
-2 varv |
48.046 |
129,5 | Back to top
|